Любитель непросмаженого м’яса підхопив мозкового хробака і помер

Фахівці, що працюють в лікарні індійського міста Фарідабад, штат Хар’яна, описали випадок зараження мозку личинками паразитичного хробака. Їх роботу опублікував науковий журнал The New England Journal of Medicine.

У лікарню поступив 18-річний юнак з тоніко-клонічними судорожними нападами, подібними з епілептичними припадками. Його батьки розповіли, що він протягом тижня скаржився на біль в правій частині паху. У пацієнта спостерігалися набряк в області правого ока і підвищена чутливість правого яєчка.

УЗД показало кісти в правому оці та яєчку пацієнта. Після магнітно-резонансної томографії з’ясувалося, що в корі великих півкуль головного мозку, мозкового стовбура і мозочка є ушкодження, які виникають при ураженні центральної нервової системи личинками свинячого ціп’яка. Вони могли потрапити в організм, коли молода людина їв непросмаженої свинину або пив брудну воду.

Зазвичай для боротьби зі свинячим ціп’яком використовують протиглистні препарати, однак в даному випадку вони могли погіршити запалення і привести до набряку мозку або втрати зору. Молодій людині прописали протиепілептичні засоби, а також препарат з протизапальною і імунодепресивною дією, який використовують при лікуванні пацієнтів з набряком мозку і захворюваннями очей. Через два тижні юнак помер.

Свинячий ціп’як – це паразитичний стрічковий черв’як. Зазвичай його личинки розвиваються в організмі свиней. Люди заражаються їм при вживанні м’яса, яке не минуло достатньої теплової обробки. У кишечнику людини свинячий ціп’як виростає до двох-трьох метрів в довжину. За даними ВООЗ, інфікування центральної нервової системи цим паразитом – одна з основних причин епілепсії в світі.

У 2018 році повідомлялося , що в Китаї з мозку пацієнта витягли живого хробака, що відноситься до виду Spirometra mansoni. Лікарі вважають, що чоловік заразився яйцями паразита, коли їв одну зі своїх улюблених страв – непросмажене м’ясо на грилі.